כאבים ביחסי מין בקרב נשים

"סקס זה פשוט דבר כואב"

"הרבה שנים לא הצלחתי לקיים יחסי מין, זה פגע לי במערכות יחסים"

"אף פעם לא הצלחתי להחדיר טמפון"

נשמע לך מוכר? גם את סובלת מכאבים ביחסי מין ו/או לאחריהם?

כאבים בקיום יחסי מין הינם תסמין שכיח, המדווח על ידי 20-40% מן הנשים בקבוצות גיל שונות. גורמיה השכיחים בנשים בגיל הפוריות הם וסטיבולודיניה (מכונה גם וסטיבוליטיס, וולוודיניה)- תסמונת של כאבים בחדירה עקב רגישות יתר של מבוא העריה (פתח הכניסה לנרתיק המכונה גם וסטיבול), ו-וגיניזמוס (כווץ יתר של שרירי רצפת האגן). כאבים ביחסי מין עשויים להיות זמניים וחולפים במקרה של דלקות נרתיק, אולם בקרב נשים רבות מדובר במצב ממושך.

לעיתים קרובות נשים שחוות כאב ביחסי מין אינן מקבלות התייחסות וטיפול מתאים. לעיתים הן נמנעות מלשתף את הרופא.ה במצוקתן מתוך בושה ומבוכה, תחושה שאין מה לעשות עם זה או חשיבה כי זהו המצב הרגיל "אצל כולן". חלק מהנשים שכן העלו את הנושא בפני רופאים.ות משפחה או גניקולוגים/ות נתקלו לאורך השנים במשפטים שלא הועילו להן, עיכבו אותן מלקבל טיפול מתאים או אף פגעו בהן (כמו: "הכל בראש", "תרפי קצת ויהיה בסדר", "הכל יעבור אחרי הלידה" ועוד). כאשר נשים אינן מעלות קשיים אלו מול רופא.ת המשפחה או הגניקולוג, הן עשויות 'לסחוב' את הבעיה לעיתים גם לאורך שנים – דבר שעלול להוביל לפגיעה בתפיסות של דימוי גוף, נשיות וערך עצמי, ועשוי לעורר קשיים זוגיים ונפשיים משמעותיים.

מתוך הבנות אלו ובמטרה להנגיש מידע למטופלות ומטפלים בתחום, חברנו לד"ר אחינעם לב-שגיא - גניקולוגית מומחית בתחום מחלות הפות והנרתיק. אנו מאמינים כי נקודת מבט אינטגרטיבית שכוללת שיתוף פעולה בין גורמי הטיפול השונים תסייע לנשים לקבל את הטיפול המעצים והמקצועי לו הן ראויות.

אם גם את סובלת מכאבים ביחסי מין ולאחריהם, ומזהה את הסיפור שלך בתוך הדברים הכתובים פה, אנו מזמינות אותך לקחת את המושכות לידייך, ולהעשיר את הידע הרפואי שלך בנושא באתר של ד"ר אחינעם לב שגיא: לינק לאתר.

אם כמו נשים רבות אחרות, לכאבים שאת חשה נלווים גם שינויים במצב הרוח, מחשבות מטרידות, חרדות, מועקה או קושי רגשי כלשהו את מוזמנת לפנות אלינו לפגישת ייעוץ והערכה ו/או טיפול פסיכולוגי ב'מרפאה הפסיכולוגית' (לינק ליצירת קשר).

· רשימת מומחיות למחלות פות ונרתיק:

ד"ר בינה כהן סחר- מכבי מודיעין | בי"ח בילינסון | פרטי

ד"ר אורנה רייכמן- בי"ח שערי צדק | פרטי